Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende

İlgi çekmeyi hep sevdim. İlgi çekmek için çok uğraşmıştım. İlgiyi üstüme çekmeyi de birkaç yolla halletmeye çalıştım.

Mesela, daha önce "Tuhaf Alışkanlıklar Kitabı"nda çay içmediğimden bahsetmiştim. Ve sırf ilgi çekmek için olduğunu belirtmiştim. Benim ilgi çekme yöntemim de buydu. Beni tanıyanların, tanımayanlara; "Fikret mi? O çay içmez. Ömrü boyunca içmedi" demeleri çok hoşuma giderdi. Siz hiç Türkiye gibi bir ülkede çay içmemeyi başarmak ne demek bilir misiniz? Her gittiğim, oturduğum ortamda bütün konuşmanın benim çay içmememin etrafında dönmesinin nasıl bir haz olduğunu bilemezsiniz. 

Konumuz çay değil. Başka bir ilgi çekme çabamı yazmak istiyorum. Ama çay kadar başarılı değil. Hatta hiç başarılı değil. Çok kötü.

Yıl 1995-1996...

İlkokul 2. ya da 3. sınıftayım. Her sabah okula heyecanla geliyorum. Nedeni ise ilkokul öğretmenimiz her sabah güncel haberleri öğrencilere anlattırıyor. Ve ilk ders tamamen güncel haberlerle geçiyor. Herkes siyasi haberlerden bahsederken, ben ne kadar ilginç haber varsa onları araştırıyorum. Sırf öğretmen ve arkadaşlarım "Vay be! Çok şaşırdık!" desin diye. Çünkü bu beni mutlu ediyor. 

Yine böyle bir Pazartesi günüydü. Ben çok ilginç bir haber yakalamıştım. Maçı tam olarak hatırlamıyorum. Ama Şifo Mehmet sanırım. Yanılıyor da olabilirim. Ama hafızamda öyle kalmış. Anlattığım olay gerçek fakat bilgiler de hatalar olabilir.

Öğretmen sınıfa girdi. Günaydın dedi. Heyecanla bekliyorum. İnanılmaz heyecanlıyım. İçimde tutamıyorum artık. İlgiyi bir an önce üstüme almam gerekti. Söyleyeceğim bilgiyi duyduğunda herkes şok olacaktı çünkü. Ama bilginin açıklaması da bendeydi. Öğretmen sordu; "Güncel haber söylemek isteyen var mı?" dedi. Ben heyecanla el kaldırdım. İzin aldım. Ayağa kalktım. Ve;

- Şifo Mehmet dün 2 gol attı. Ve ikisini de 35. dakikada attı.

Bu bilgiyi verdim. Gururluydum. Tepkileri almak için birkaç saniye bekledim. Çünkü bir futbolcu aynı dakikada iki gol atamazdı. Zaten Şifo da aynı dakikada 2 gol atmamıştı. Cevabı bendeydi. Ben sadece sormalarını bekledim. Öylece bekledim. Heyecanla öğretmene baktım. Fakat o da ne? Bana bakmıyordu bile. Sağa sola bakıp yeni haber verecek birilerini arıyordu.

Şok olmuştum adeta. Hemen arkadaşlarıma bakmıştım. Onların da ilgisini çekmemişti. Herkes Şifo Mehmet'in aynı dakikada 2 gol atmasını ne kadar da kabullenmişti? Demek o an "Ben Mesih'im" desem öylece herkes kabullenecekti. 

İyi de nasıl olur da Şifo Mehmet 35. dakikada 2 gol atmıştı? Kimse bunu merak etmiyor muydu? Sessizce yerime oturdum. İlgiyi üzerime alamadım. Hazırladığım cevabı yuttum. Tam 20 yıldır içimde tutuyorum. Bu yazımda bunu açıklama ihtiyacı duydum. Peki siz Şifo'nun aynı dakikada 2 golü nasıl attığını merak ediyor musunuz? Etseniz de etmeseniz de ben bunu şimdi açıklıyorum:

- Şifo 35. dakikada Beşiktaş'ı 1-0 öne geçirmişti. Sonra 80. dakikada 2. golünü atmıştı. Yani ilk yarı 35. dakikada ve ikinci yarı 35. dakikada gol atmıştı. 

İşte bu kadar. İçimde kalmıştı sadece...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Teyzeler!