Teyzeler!

Teyzeler...

Annenizin kardeşi olan teyzeler değil...

Gerçek teyzeler...

Her yerde olan teyzeler...

Otobüs, minibüs, metro ve metrobüs...

Teyzeler...


Son zamanlarda hep aynı kabusu görüyorum. O rüyaları bilirsiniz. Yatağınızdasınız. Ama ne uyuyorsunuz ne de uyanıksınız. Tam araftasınız. Ben de birkaç gecedir kendimi bu halde buluyorum. Yataktayım. Uyanığım ya da uyuyorum. Vücudumu kaldıramıyorum. Odamın ucunda bir teyze beliriyor. Elinde bazen bir çocuk, bazen bir çanta. Çok uzaklardan bir ses duyuyorum; "Tüüü, yazık sana! İnsan yer verir." Sonra yatağımdan kaldıramadığım vücudumu birden kaldırıyorum. Ayağa kalkıyorum. Teyze yerime yatıyor. Ben ise ayakta uyumaya devam ediyorum. Üstelik bir teşekkür bile etmiyor.

Toplu taşıma araçları kullananlar bilirler. Toplu taşıma araçlarının gerçek sahipleri belediyeler değildir. Her yolcunun çekindiği, herkesin korktuğu teyzeler; toplu taşıma araçlarının gerçek sahipleridir. Çünkü bir toplumun gelişmişlik düzeyi, teyzelere verdiği değerle ölçülür. Tam böyle değildi sanırım. 

Teyzelerin bir sürü özelliği vardır. Mesela toplu taşıma araçlarında oturduğunuz yer hiçbir zaman sizin değildir. Bir teyze gelene kadar siz o yere sadece sahip çıkarsınız ya da göz kulak olursunuz. Ve o teyze mutlaka gelir. "Yer vermem" dediğinizi duyar gibiyim. Vermeyin de toplumun sizi nasıl aşağılayacağını bir görün derim. Bıçaklanmaya kadar gider. Çünkü teyzelerin en önemli özelliği etrafında bulunan erkek güruhunu gaza getirmektir. O tecavüzcüler, hak yiyenler, hırsızlar, birbirinin arkasından iş çevirenler, karısını kızını aldatanlar(erkekler); konu minibüste teyzeye yer vermeme olunca birden sosyal sorumluluk insanına dönerek hiddetlenirler. Bir teyzeye yer vermemeyi düşünürken arkasındaki (ellerinde meşale olan) Ortaçağ kalabalığını unutmayın!

Kesinlikle yaşlıya, hamile bayana, engelliye yer verin. Burada meselemiz insanlara yer verip vermemeniz değildir. Mesele yer verme zorunluluğunda olmamanız gerekirken teyzelerin o yerin sahibiymiş gibi davranmaları. Üstelik sabahın 8'inde siz işe giderken teyze gezmeye gidiyordur. Siz bütün gün ayakta duracak olabilirsiniz, teyze de dedikodu yapmaya gidiyordur. Tek amaçları; sabah iş saati toplu taşıma araçlarına bineyim de oturanları yerlerinden kaldırayım olan teyzelerden bahsediyorum. Sanki bir kimlikleri var. Sabah metroya biniyorlar. Siz yorgun musunuz, hasta mısınız, sakat mısınız, düşünceli misiniz; umursamadan kimliklerini çıkarıp size gösteriyorlar "Ben devletin teyzesiyim ve yerinize el koyuyorum. Kaldır kıçını ordan" diyorlar.

Ben sırf yer alabilmek için hamile kalan teyze gördüm. Bu arada "teyze" kelimesine takılıp yaş aralığını yüksek tutmayın. 25 yaşından sonra herhangi bir kadın teyzelik makamına erebilir. Teyzeler yer beklemez, yer alır. Ve en önemli silahları tükürükle kınamadır. Tüüüü ayakta teyze varken sen nasıl oturursun!

Mesela sırf erkek olduğumuz için yer bekleyen amatör teyzeler var. 15 ile 25 yaş aralığında. Avrupa'da teenager diyorlar ama yalan! Asıl isimleri amatör teyzeler. Tavırlarını biliyorsunuz. Ben bu amatör teyzelerin yaşlı bir amcaya yer verdiğini görmedim henüz. Ya da yaşlı bir kadına yer verdiklerini görmedim. (Zaten kadının kadına yaptığı eziyeti kimse kimseye yapmıyor.) 

Teyzelerin bir diğer özelliği ise; memnuniyetsizlikleridir. Bir teyze yolculuk boyunca konuşmayabilir. Hiçbir negatif tavır sergilemeyebilir. Ama inerken çok ağır şekilde bir teyzeye maruz kalabilirsiniz. Tam olarak sağ ayağını minibüs(vb.)'ten aşağı attığında o sihirli cümle ağzından çıkar. "Hayvan gibi sürdün, Yanımdaki adam sarhoştu, Şu çocuğun saçına bak, Adam gibi dursana, Şunlara bak sevgili diye yapmadıkları kalmadı, Öküz gibi bakıp durma" gibi cümleler kurup; bombayı minibüse bırakırlar. İşte ondan sonra ne olduğunu kimse anlayamaz.

Siz siz olun teyzelere dikkat edin. Bu arada uyku numarası yapan erkeklere de değinmek isterim. Bir yazı da sırf uyku numarası yapanlar için gelecek. Ey yer vermeyenler! Yer vermiyorsanız dik durun! Uyku numarası ile bir yere varamazsınız! Akıllı olun! (Olm başka numaralar bulun onu yemiyolar.)

Son olarak meşhur sözümüzü yazalım;

Eğer bir teyze siz otururken durmadan tüüü yapıyorsa o acemidir. Korkmayın yerinizi alamaz!
Eğer bir teyze siz otururken tek tük tüüü yapıyorsa o usta teyzedir. Kalkın ve yer verin. 
Eğer bir teyze siz otururken hiç tüüü yapmıyorsa o devletin resmi teyzesidir. O bir şekilde yerinizi alır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende