Sıcak Müslümanlık


Küçüktüm. 7-8 yaşında ya vardım ya yoktum. 

Mahallemizde oturduğumuz eve birleşik küçük bir cami vardı. Caminin namaz kılınabilen 2 yeri vardı. Ön tarafta namaz kılınan yer klimalıydı. Mahallenin bir ticaretçisinin reklam klimasıydı. Sonuçta İslami reklam en kar getireniydi. Caminin ön tarafı kışın sıcaktı. Arka taraf ise klimasızdı. Kışın soğuktu. Benim yaş grubumdaki küçük çocuklarla beraber hevesle teravih namazına giderdik. Üşümemek için de biraz erken gidip ön tarafta saf tutardık. Fakat hiçbir zaman sıcak yerde namaz kılamadık. Müslüman abi, amca ve dedelerimiz gelip sıcak yerde namaz kılmak için bizi arka tarafa, soğuk olan yere gönderirlerdi. Biz soğukta üşürdük. Büyüklerimiz sıcakta Allah'a daha da iyi bir hayat için dua ederlerdi. Biz üşürdük, onlar Müslüman'dı.
Temsili
Şimdi Irak'ta, Suriye'de Filistin'de insanlar Müslümanlık için adam öldürüyorlar. Şimdi insanlar İslam için adam öldürüyorlar. Bir din adamı televizyonda Müslümanlığı anlatmak için aylık 600 bin TL alıyor. Eskiden sevap karşılığı anlatılırdı. Şimdi insanlar cemaat deyip para kazanıyor. İslam deyip cemaatlere para kazandırıyor. Şimdi insanlar İslam'ı daha lüks yaşamak için araç olarak kullanıyorlar.

Küçüktüm. 7-8 yaşında ya vardım ya yoktum. 

Üşüyordum, insanlar sıcakta ibadet edebilsinler diye. İslam onların birbirlerine gösterdikleri bir şeydi. Tıpkı İslam için adam öldürenler gibiydi. İslam için üşüyorduk biz. Ön taraftakilerin sıcak Müslümanlığı için.

Hayırla cumalar...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende

Teyzeler!