Binlerce Dansöz Var

90'larda yaşayan herkes bilir. Eskiden (ev telefonlarının yoğun kullanıldığı dönemde) kötü bir haber geleceği zaman telefon acı acı çalardı. Gecenin 3'ünde telefon acı acı çalıyorsa, biz biliyorduk ki; ya cenaze olmuştu, ya kaza olmuştu. Telefonun melodisi ya da tınısı değişmiyordu elbette. Ama o acı haberde ne varsa acı acıydı işte.

Yaklaşık 1 ay önceydi. Saat gecenin 3'üydü. Telefonum çalıyordu. Melodisi Serdar Ortaç'tan "Binlerce dansöz var" olduğu için, gayet eğlenceli bir şekilde çalıyordu. Uyuyor olmama rağmen müziğin de etkisiyle oynayarak uyandım. O kadar mutluydum ki; o an her şeyi bırakıp bir sahil kasabasına yerleşebilirdim. Telefonu hemen açmak yerine müziği sonuna kadar dinleyip, şarkıdan tad almak istedim. Dinledim de... 

Neden sonra telefonumu açtım. Yüzüm öyle gülüyordu ki; ağzım şakaklarımdaydı. Arayan arkadaşımdı. Birden "olm xxx (şahıs) kaza geçirmiş, durumu ağır" dedi. Pat diye gerçeği yüzüme vurdu. Ben öylece kalakalmıştım. 

Moralim çocuğun kaza geçirmesinden çok farklı bir şeye bozulmuştu. Madem gecenin 3'üydü, telefon neden acı acı çalmamıştı? Madem kötü bir haber alacaktım, neden "binlerce dansööööz var" sözleriyle uyanmıştım? İnanın ne yapacağımı bilemez durumdaydım. Çünkü acı haberi önceden anlayamadım. Telefon öyle bir çalıyordu ki; karşımdaki arkadaş "hesabına gecenin 3'ünde 10 bin TL yatırdım" diyecek sanmıştım. Hesapta 10 bin lira yoktu. 

90'larda olsaydı böyle olmazdı. Gecenin 3'ünde telefon acı acı çalardı. "Binlerce dansööööz var" demezdi. Bu arada suç Serdar Ortaç'ın değil. Yanlış anlaşılmasın. Çünkü O 90'larda "Karabiberim, vur kadehlere hadi içelim, içelim her gece" diyordu. Telefon yine de (zrrrrr zrrrrr şeklinde) acı acı çalıyordu. Olayın Serdar Ortaç'la alakası olmadığı aşikar.

Şimdi telefonumun melodisini değiştirdim. Telefonum sırf acı acı çalsın diye Emrah'tan "Sensiz ben nefes alamam, buralarda hiç duramam" şarkısını melodim olarak kaydettim. İçim biraz daha rahatladı. En azından gece çalarsa telefonum acı acı çalacak.

Yalnız tek korkum kaldı. Ya arkadaşım hesabıma 10 bin TL yatırırsa ve beni gecenin 3'ünde ararsa ne yapacağım? Telefon acı acı çalıp, mutlu bir haber alırsam ne olacak? İnanın bunu kaldırabilecek miyim, hiç bilmiyorum...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende

Teyzeler!