Kulak Burun Dalak

Doktor olmak gerçekten çok zor bir hadise. Doktorların yaşadığı sıkıntıların yanında iyi maaş aldıkları da toplumun diline pelesenk (bu kelimeyi hep kullanmak istemişimdir) olduğu biliniyor. Doktorları çok seviyoruz ve hiç sevmiyoruz. Arası yok gibi. 

Benim ilgimi doktorların uzmanlık alanları çekti. Geçen gün endoskopi çektirmek için dahiliye uzmanına göründüm. Bir ara göründüğüm söyleniyor. Yani öyle anlatıyor. Bazı bazı doktora görünüyormuşum. Hasta olduğumu yazıdan da anlamışsınızdır. Midemde bir sorun var. (Gaaaark) Pardon! 

Doktorla hastalığım üzerine konuşurken, dahiliye doktorunun hangi hastalıkları tedavi ettiğini merak ettim. Daha sonra ufak bir araştırma yaptım. (Araştırma dediğim, google'a yazdım sadece)

Dahiliye; sindirim sistemi, böbrek, kalp, akciğer, kan hastalıkları, kanserin tanı ve tedavisi, enfeksiyon, romatizma, alerji vb. hastalıkların tedavisine bakıyormuş. Yazıyı okuyunca şok oldum. Ortada büyük bir haksızlık olduğunu düşündüm. Nasıl olur da diş doktoru sadece "diş"e, göz doktoru sadece "göz"e bakarken dahiliye doktoru bu kadar hastalığa bakıyordu? Dahiliye doktoruna neden bu kadar yüklenilmişti? Haksızlık olduğunda ben haksızlığın karşısında durmam gerektiğini biliyordum. Ve bu durumda dahiliye doktoruna çok yüklenildiğini düşünerek çok üzüldüm. Üzüntümü içime atıp bu yazıyı yazmaya karar verdim.

Halbuki bütün doktorlar uzmanlık için birbirine yakın sürelerde eğitim alıyor. Göz doktoruna ne yaptığını sorduğunuzda "göz" cevabı alıyorsunuz. Ve inanın sokakta herhangi bir teyze bile sizin miyop mu, hipermetrop mu olduğunuzu söyleyebilir. (Aslında sokakta herhangi bir teyze size bütün tanıları koyabilir)

Daha sonra dahiliye doktorunun tedavi önerilerine göz attım. Yağlı yeme, şekerli yeme, gazlı içme, spor yap, öğünleri hızlı tüketme, sigara içme, alkolden uzak dur vb. uzar gider. Bir de diş doktorunun önerilerine bakalım; "Dişlerini günde 2 kez fırçala" bitti! Bu kadar. Diş ile ilgili ne yaşarsanız yaşayın çözümü bu kadar işte. Göz doktoruna bakalım; "Televizyonu 2 metre uzaktan izle" bu da bitti. Başka çözüm önerisi var mı? Yok!

Kimse bana dahiliyenin haksızlığa uğramadığından bahsetmesin. Arkadaşlar her şey ortada. Bu arada; konunun en masum doktorları da kulak, burun, boğaz doktorları... 

Çünkü KBB doktorları (bence) zamanında sadece kulak doktoru, burun doktoru, boğaz doktoruymuşlar. Sonra dahiliye doktorlarına haksızlık ettiklerini düşünmüşler. Ve birleşmişler. Mesela önce dahiliyeden dalağı istemişler. Kulak burun dalak olmuş. Sonra boğaz ile dalağı takas etmişler. Yani adamlar bir şeyler için uğraşmışlar. 

Ben aynı özveriyi diş doktorlarından da, göz doktorlarından da bekliyorum. Mesela göz doktorları "gez, göz, arpacık doktorları" olarak revize edilebilir. Gezerken ortaya çıkan hastalıklara ve göz altında çıkan arpacık hastalığına da bakabilirler. Haksızlık bir nebze giderilmiş olur. 

Yine de doktorları (doktor arkadaşların da gönlünü alayım) seviyoruz. Ama en çok dahiliyeyi seviyoruz. Tabi ürolojiyi hepsinin dışında tutuyorum. O bir sanat. Doktorluk diyemem...

Her ne olursa olsun, unutmayın; bir osuruk yedi doktora bedeldir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende

Teyzeler!