O Konuda Düzce'ye Ben de Kırgınım

Hafta sonu Düzce Akçakoca'ya tatile gittim. Doğal bir ortam vardı. Akçakoca, yeşili ve mavisi bol olan, Karadeniz'e kıyı güzel bir yer. (Not: Karadeniz'de dağlar kıyıya paralel uzanır.) Aslında her şey yerli yerinde ve rahattı. Tabi bu güzel düşüncelerim Akçakoca'dan ayrılırken son buldu.

Akçakoca'dan otobüsle ayrılmak zorundaydım. Terminale gitmek için ise halk otobüsüne binmem gerektiğini, köşede duran sinirli bakkaldan öğrendim. Neye sinirli olduğunu bilmiyorum bu arada. Kardeniz insanında gereksiz bir sinirlilik hali mevcut. Sorulan soruların hepsine çatık kaşlarla cevap vermek zorunda hissediyorlar. Hatta bu durumu en iyi horon oynayanlara bakarak anlayabilirsiniz. Bir insan niye dans eder? Keyif almak için. Ama horon oynayan Karadenizlilerin takındığı ciddi ve sinirli ifade yüzünden; ben horon oynayanların acı çektiğini düşünmeye başladım. Çok ciddiler. (Bu arada Karadenizliyim.)

Girdim sinirli bakkala ve terminale gidecek olan halk otobüsüne binmem gerektiğini ve otobüs kartını da kendisinin sattığını söyledi. Buraya kadar her şey normaldi. Sinirli bakkala bile şaşırmamıştım. Ama bakkal bana kartı uzattığında acı gerçekle yüzleştim. Düzce'nin kartının üzerinde Kart81 yazıyordu. Kart81...



Şimdi biraz şaşkınsınız. Kart81'de ne gibi bir gariplik olduğunu düşünüyorsunuz. Bilmiyorum aynı fikirde miyiz? Ama Düzce'nin kartı Kart81 olmamalıydı. Otobüs kartını alırken en büyük hayalim üstünde DüzKart yazmasıydı. DüzKart arkadaşlar! Adınız Düzce'yse kartınız da DüzKart olur. Bütün şehirler kartlarına Kart34, Kart41, Kart61 koyarsa ne olur halimiz? Moralim inanın çok bozuldu.

Kart81... Ben size başka bir şey sorayım. Bu yazıyı yazarken farkettiğim bir durum. Ben hayatım boyunca 1'den başlayıp 81'e kadar saymamışım. Ne bileyim, karşıma hiç böyle bir şey çıkmamış. Saklambaç oyununda 50'ye kadar sayardım. Okulda da 2'şer, 3'er 100'e kadar saydım ama 1,2,3,4,5,...,81 diye hiç saymadım. O aradaki sayıların hepsini biliyorum aslında. 54'ten sonra 55 gelir mesela. Bunu büyük bir eksiklik olarak görüyorum. (Oturdum saydım. 40'larda biraz zorlandım ama bitirdim.)

Ben daha 81'e kadar saymamışken Kart81 olmuş mu Düzce? DüzKart olsa ne güzel olurdu. Hepimiz mutlu olurduk. Eminim herkesin aklında da kalırdı. Ya da hiç bilmeyen bile tahmin edebilirdi.

Büyük şehirlerin halk otobüsü kartlarının isimlerini araştırdım. İstanbul-Akbil, Ankara-EGO, Kocaeli-KentKart, Diyarbakır-DiyarKart vb. Yani kimse Kart34 gibi bir isim koymamış. Yapma Düzce!

Bu arada halk otobüsü kartına Yozgart ismini veren Yozgat'a selam olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bazen Uraz Olası Gelir İnsanın

Çay, Şifo Mehmet ve İlgi Bende

Teyzeler!